Facebook La Carte Internet

Twitter La Carte Internet











Neem contact met ons op
Direct antwoord op uw vraag?

Direct antwoord op uw vraag?

Geen probleem, bel +32 (0)280 - 82 802
Veelgestelde vragen

Klantenservice - Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Grote kans dat het antwoord hier te vinden is.

Druk hieronder op één van de onderwerpen om de veelgestelde vragen binnen dit onderwerp te bekijken. Je kunt ook je vraag intypen, waarna de meest gerelateerde antwoorden worden getoond.
Staat je vraag er niet tussen, of heb je liever direct een medewerker aan de telefoon? Neem dan contact met ons op.

Geselecteerde antwoorden op je vraag

Account

Hoe kan ik mij registreren?

Een aantal functionaliteiten van de website werken alleen wanneer je bent ingelogd. Indien je nog geen account bij ons hebt, dien je je eerst te registeren.

Hoe maak je een account?

Om een account te maken, klik je rechtsboven op "Inloggen". Er verschijnt een venster met twee opties: Inloggen bestaande klant en Aanmelden nieuwe klant.

Om te registeren dien je de verplichte velden van het formulier "Aanmelden nieuwe klant" in te vullen en vervolgens op Opslaan te klikken.

Wat kan ik allemaal met een account?

Met een acount kun je:

  • 3 gratis modelkaarten aanvragen
  • Favorieten opslaan
  • Bestellingen plaatsen

Bestelling

Hoe snel heb ik de kaarten in huis?

De levertijd kan van een aantal factoren afhangen en is lastig is een nummer uit te drukken.

Bestelling

De eerste stap is uiteraard het plaatsen van de bestelling met een tijdelijke tekst toegevoegd. Wij proberen binnen 2 werkdagen de leesproef per e-mail toe te sturen.

De volgende stap is het doen van aanpassingen totdat de leesproef helemaal naar wens is. Dit doen wij geheel gratis.

Betaling

In de tussentijd kun je alvast de betaling voldoen, zodat wij de trouwkaarten alvast kunnen bestellen bij de uitgever. Uiteraard mag je helemaal zelf beslissen wanneer je de betaling voldoet, maar hoe sneller je dit doet, des te eerder we de kaarten kunnen leveren.

Goedkeuring

Wanneer de leesproef helemaal in orde is, kun je deze via je accountpagina goedkeuren. Wij drukken de kaarten nooit voordat er goedkeuring is gegeven. Daarnaast moet de gehele betaling bij ons binnen zijn.

Verzending

Nadat de kaarten zijn gedrukt, worden deze met onze verzendpartner DHL naar je verstuurd. In de praktijk worden de pakketjes vaak de volgende dag geleverd. Dit kunnen wij helaas niet garanderen.

Hoe werkt het?

Bij Trouwkaarten.nl / La Carte Internet kun je je huwelijksuitnodigingen online bekijken en bestellen. Na het plaatsen van een bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling.
Op je accountpagina kun je de afhandeling van je bestelling nauwkeurig volgen.

Indien je nog geen tekstbestand hebt aangeleverd, kun je deze op je accountpagina toevoegen aan de bestelling. Hetzelfde geldt voor een eventuele foto.

Leesproef

Vervolgens zullen wij een leesproef maken met de aangeleverde tekst. Je krijgt van ons een e-mail zodra de leesproef en factuur op je accountpagina zijn te bekijken. Controleer deze goed. Wil je aanpassingen aanbrengen aan de leesproef, bel ons dan even of stuur een e-mail met de aanpassingen. Wij zullen zorgen dat deze wijzigingen worden verwerkt in de leesproef. De aangepaste leesproef wordt altijd weer per e-mail opgestuurd.

Betaling

Nadat wij de betaling hebben ontvangen en de leesproef is goedgekeurd, zullen wij de trouwkaarten bestellen bij de betreffende uitgever. Zodra deze bij ons binnenkomen worden de kaarten gedrukt en verzonden. Je ontvangt van ons altijd bericht wanneer de kaarten bij ons de deur uit gaan.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.

Wat zijn de drukkosten?

p>Bij de kaart informatie zijn de genoemde prijzen inclusief 21% BTW maar exclusief de drukkosten en verzendkosten. Om overzicht te geven in de drukkosten die we hanteren hieronder een lijstje:
  • Drukkosten zwarte tekst: EUR 35,- (bij 35 kaartjes of minder) t/m EUR 50,- (vanaf 65 kaartjes)
  • Drukkosten gekleurde tekst: EUR 49,- (bij 35 kaartjes of minder) t/m EUR 70,- (vanaf 65 kaartjes)
  • Drukkosten voorzijde: EUR 17,50 (bij 35 kaartjes of minder) t/m EUR 25,- (vanaf 65 kaartjes)
  • Drukkosten wisseltekst (optioneel): EUR 25,- per wisseltekst
  • Drukkosten foto (optioneel): € 15,- (in het geval dat de foto's op fotopapier gedrukt moeten worden: extra € 0,50 per foto bij minder dan 100 kaarten, € 0,30 per foto vanaf 100 kaarten)

De drukkosten zijn afhankelijk van het aantal kaarten. Bij kleinere hoeveelheden krijg je korting op de drukkosten. De korting kan per aantal verschillen.

Kan ik de kaarten ook onbedrukt bestellen?

Jazeker, dat is mogelijk. Om de kaarten onbedrukt te bestellen, kun je op de kaartdetailpagina kiezen voor de optie "Bestellen zonder tekst", of op de opmaakpagina de kleur wit/onbedrukt kiezen.

Na het betalen van de factuur worden de kaarten, inclusief enveloppen naar je verzonden per DHL.

Kan ik een proefkaartje ontvangen?

Dat kan, we kunnen van alle kaarten een modelkaartje opsturen.

Via de knop Gratis modelkaart aanvragen bij de kaart informatie kom je in het bestelproces terecht voor een gratis modelkaart. Deze modelkaarten zijn bedoeld om een idee te geven van de kwaliteit van het papier, de grootte van het kaartje en de eventuele standaard afbeeldingen. Vaak zijn deze kaartjes daarom onbedrukt of bedrukt met een standaard tekst. We sturen de eerste drie modelkaartjes gratis op naar een adres in Nederland of België. Wil je er toch meer ontvangen? Dan betaal je per extra modelkaart EUR 1,30.

Als je al een leuk kaartje hebt gevonden dat je graag wilt gaan bestellen, dan kun je als je een (voorlopige) bestelling bij ons plaatst buiten de standaard (gratis) digitale versie ook een gedrukt exemplaar aanvragen. De EUR 5,- die hiervoor wordt berekend wordt dan toegevoegd aan de uiteindelijke factuur. De optie hiervoor kom je vanzelf tegen in het bestelproces.
Let op: Dit kan niet met teksten in folie of preegdruk (reliëf).

Heb je in het opmaak programma je kaartje opgemaakt maar durf je het toch nog niet helemaal aan om alvast een bestelling te plaatsen? Dan kun je via het tabblad opgeslagen teksten op je accountpagina voor EUR 5,- een bedrukte kaart aanvragen van je opgeslagen ontwerp. Wij lopen hier intern het ontwerp altijd eerst nog even door op de uitlijning en drukkersmarges. Nadat je akkoord bent gegaan met onze laatste digitale versie en het bedrag hebt betaald ontvang je de bedrukte kaart binnen enkele werkdagen in huis. Mocht je er daarna voor kiezen om over te gaan tot het bestellen van de kaart dan kun je de aanvraag van het proefexemplaar via je accountpagina of telefonisch gemakkelijk omzetten naar een echte bestelling.
Let op: Dit kan niet met teksten in folie of preegdruk (reliëf).

Ik weet nog niet hoeveel kaarten ik nodig heb. Is dit een probleem?

Geen probleem. Je bestelling is binnen 14 dagen nog helemaal kostenloos aan te passen en zelfs te annuleren. Het aantal kaarten bijvoorbeeld kan binnen deze periode nog worden gewijzigd.

Na 14 dagen is het aantal nog steeds gratis aan te passen, maar vragen wij een administratieve vergoeding om de bestelling te annuleren.

Kan ik de standaardtekst op een kaartje aanpassen?

Wij krijgen de meeste kaarten aangeleverd van de verschillende uitgevers. Wij kunnen daarom niets aan een ontwerp aanpassen. Er zijn een aantal uitzonderingen:

  • Kaarten uit onze eigen collecties La Carte Trouwkaarten. Deze kaarten worden op maat gedrukt en liggen dus niet met duizenden op voorraad. Van deze kaarten kunnen wij bijna alles nog aanpassen: kleuren, lettertypes, foto's, etc.
  • Blanco kaarten. Deze staan vaak met een tekst online of in de collectieboeken, maar kunnen in de praktijk helemaal worden opgemaakt naar eigen wens.

Kan ik mijn leesproef nog aanpassen?

Ja, dat kan. Je kunt dit alleen niet zelf doen.

Stuur ons even een e-mail en zet daarin de aanpassingen. Wij passen dit dan zo snel mogelijk aan in je leesproef.

Je kunt zo vaak als je wilt, geheel kostenloos, aanpassingen doorgeven.

Ik heb mijn proefexemplaren nog niet ontvangen. Hoe kan dit?

Wanneer je één of meerdere modelkaarten hebt aangevraagd, dan is het noodzakelijk dat deze eerst worden geactiveerd.

Om misbruik tegen te gaan, kun je alleen met een geldig e-mailadres een modelkaart aanvragen. Op het opgegeven e-mailadres ontvang je een bevestiging met een link. Wanneer je de link opent in de browser, wordt de aanvraag geactiveerd.

Indien je de bevestiging niet hebt ontvangen, controleer goed of deze niet in de spam terecht is gekomen of stuur ons even een berichtje.

Kan ik een eigen foto laten bedrukken op de kaart?

Je kunt een eigen foto laten op de kaartjes laten bedrukken, mits de kaart hiervoor geschikt is. Sommige papiersoorten zijn te ruw om hier mooi een foto op te drukken. In sommige gevallen kunnen de foto's op fotopapier worden geprint.

De foto dient als jpg bestand te worden aangeleverd (dit kan via je statuspagina, of per e-mail). Het is aan te raden om de foto met een goede camera te maken en niet met een mobiele telefoon. Foto's gemaakt met een telefoon zijn vaak onscherp of korrelig en daarom niet geschikt voor drukwerk.

Wij kunnen, indien nodig, de foto omzetten naar grijstinten of sepia maar je dient hem zelf zodanig te bewerken als je speciale wensen hebt.

Meerprijs voor het drukken van een foto is eenmalig € 15,-. In het geval dat de foto's op fotopapier gedrukt worden zijn de kosten &euro 15,- plus € 0,30 per foto (vanaf 100 kaarten) of € 0,50 per foto (bij minder dan 100 kaarten).

Kan er ook buitenlandse tekst gedrukt worden?

Het is mogelijk om buitenlandse tekst op de trouwkaarten te laten drukken. Er zijn echter een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Wij spreken waarschijnlijk de te drukken taal niet. Wij kunnen de tekst dus niet controleren op fouten en zijn ook niet aansprakelijk bij fouten in deze tekst
  • Niet alle lettertypes ondersteunen vreemde tekens. Zeker wanneer het om teksten gaat met niet-Latijnse tekens (bijv. Cyrillsche tekst, of Chinees). Je kunt bijvoorbeeld zelf in Word testen of een lettertype de benodigde tekens bevat.

Ik bekijk mijn leesproef op een iPad, maar de kleuren komen niet overeen

Wanneer je de leesproef bekijkt op een tablet of smartphone, zoals een iPad of iPhone, kan het voorkomen dat de kleuren niet overeen komen met de gekozen kleur.

Dit is geen fout in de leesproef, maar ligt aan de tablet zelf. De iPad bijvoorbeeld, maakt gebruik van een ander kleurensysteem dan een drukwerkbestand, zoals een PDF, waardoor kleuren anders worden weergegeven.

Wij raden dan ook aan, voor zover mogelijk, de leesproef op een PC te bekijken.

Ik heb besteld, maar krijg geen orderbevestiging via de mail

Het kan zijn dat het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd niet klopt.
Neem contact met ons op om dit te controleren.

Daarnaast is het mogelijk dat de e-mail in de SPAM-berichten terecht is gekomen. Zorg in dat geval dat je het adres info@lacarteinternet.be toevoegt aan veilige afzenders, zodat in het vervolg berichten wel goed aankomen.

Ik kan mijn online leesproef niet openen.

Om de leesproef te bekijken, moet op je computer het gratis programma Acrobat Reader zijn geïnstalleerd. Op tablet staat dit programma meestal al en hoef je niks te doen.

Ik woon niet in Nederland of België. Kan ik ook bestellen?

Zolang je in Europa woont, kun je een bestelling bij ons plaatsen. Uiteraard zijn de verzendkosten naar een adres buiten Nederland of België iets hoger.

Naar adressen in Zwitserland of Noorwegen is een zogenaamde douaneverklaring vereist. Je betaalt dan aan ons geen BTW, maar dit moet nog aan de douane worden voldaan.

Levertijden naar een adres binnen Europa kunnen per land verschillen. Wij zijn niet aansprakelijk voor langere levertijden.

Kan ik een bedrukte kaart met mijn eigen tekst ontvangen?

Als je een leuk kaartje hebt gevonden dat je graag wilt gaan bestellen, dan kun je als je een (voorlopige) bestelling bij ons plaatst buiten de standaard (gratis) digitale versie ook een gedrukt exemplaar aanvragen. De EUR 5,- die hiervoor wordt berekend wordt dan toegevoegd aan de uiteindelijke factuur. De optie hiervoor kom je vanzelf tegen in het bestelproces.
Let op: Dit kan niet met teksten in folie of preegdruk (reliëf).

Heb je in het opmaak programma je kaartje opgemaakt maar durf je het toch nog niet helemaal aan om alvast een bestelling te plaatsen? Dan kun je via het tabblad opgeslagen teksten op je accountpagina voor EUR 5,- een bedrukte kaart aanvragen van je opgeslagen ontwerp. Wij lopen hier intern het ontwerp altijd eerst nog even door op uitlijning en de drukkersmarges. Nadat je akkoord bent gegaan met onze laatste digitale versie en het bedrag hebt betaald ontvang je de bedrukte kaart binnen enkele werkdagen in huis. Mocht je er daarna voor kiezen om over te gaan tot het bestellen van de kaart dan kun je de aanvraag van het proefexemplaar via je accountpagina of telefonisch gemakkelijk omzetten naar een echte bestelling.
Let op: Dit kan niet met teksten in folie of preegdruk (reliëf).

Betalen

Hoe gaat de betaling?

Je kunt via je accountpagina de factuur downloaden en met iDeal, creditcard of handmatige overboeking voldoen.

Wil je niet vooraf betalen? Dan kun je er ook voor kiezen om onder rembours te betalen. Dit kost €7,50 extra.
Let op! Rembourszendingen worden door DHL niet op zaterdag aangeboden.

Wil je meer informatie over de betaling: klik hier.

Ik heb met creditcard betaald maar de bestelling blijft op niet betaald staan

Wanneer je de betaling voldoet met creditcard ontvang je na afloop een e-mail dat je de betaling hebt gedaan.

Dit is echter geen bevestiging dat de betaling ook daadwerkelijk is gelukt. Bij creditcard betalingen moet de betaling namelijk nog worden goedgekeurd door de credticard maatschappij.

Het kan voorkomen dat de betaling alsnog wordt afgekeurd. Helaas wordt jij, als klant, daar niet van op de hoogte gesteld door de betaalprovider.

Mocht de betaling binnen 15 minuten niet zijn verwerkt op je accountpagina, neem dan contact met ons op. Wij kunnen altijd controleren of een betaling is gelukt.

Verzending

Krijg ik de enveloppen vooraf?

Nee, wanneer je trouwkaarten bestelt sturen wij de enveloppen niet vooraf op. Wij roepen de kaarten namelijk pas af bij de uitgever nadat de betaling bij ons binnen is.

Het heeft dan geen zin om de enveloppen eerder op te sturen, omdat de kaarten vaak dezelfde of volgende werkdag worden opgestuurd nadat de kaarten bij ons binnenkomen.

Wat zijn de verzendkosten

Bij het plaatsen van de bestelling, kun je aangeven waar de bestelling naartoe gestuurd moet worden. Er zijn 3 verschillende opties:

  • Ophalen
    Je komt de bestelling bij ons afhalen. Je betaalt dan ook geen verzendkosten.
  • Nederland en België
    Je woont binnen Nederland of België. De verzendkosten bedragen € 7,50.
  • De rest van Europa
    De verzendkosten bedragen € 22,-.

Alle pakketten worden verzonden via onze verzendpartners PostNL en DHL. Je ontvangt voor elke zending een Track & Tracecode.

Het is mogelijk om te bestellen van buiten Europa. Wij sturen alleen geen pakketten naar landen buiten Europa, dus je zult een verzendadres binnen Europa moeten opgeven.